Usein kysyttyä

 

Mitä maksutapoja verkkokauppaan voidaan kytkeä?
Verkkokauppa tukee monia eri verkkomakuja kuten: Paytrail, Everyday, Checkout, Klarna, Nets, Paypal sekä laskutusasiakkaille Laskumaatti laskutusjärjestelmä.
Palveluiden käyttöönotosta tulee tehdä erillinen sopimus palveluntarjoajan kanssa, jonka jälkeen maksutapa voidaan ottaa käyttöön lisäämällä verkkokauppaan tarvittavat palvelutunnukset.

Pitääkö verkkokauppaan rekisteröityä?
Ei välttämättä, jos verkkokaupan pitäjä on sallinut tilaamisen ilman rekisteröitymistä. Rekisteröitynyt asiakas näkee oman tilaushistoriansa kirjautumisen jälkeen.

Mitä toimitustapoja verkkokauppaan voidaan kytkeä?
Verkkokaupassa on valmiit integraatiot Matkahuollon ja Postin toimitustavoille. Palvelun käyttöönotosta tulee tehdä erillinen sopimus palveluntarjoajan kanssa, jonkä jälkeen toimitustavat voidaan ottaan käytöön lisäämällä verkkokauppaan tarvittavat palvelutunnukset.

Miten toimituskulu hinnoitellaan?
Toimituskululla voidaan vaikuttaa ostopäätökseen. Toimituskuluun voi vaikuttaa esim. asettamalla tilaukselle hintakynnyksen, jonka jälkeen toimituskulut nollataan tai asettamalla toimituskululle minimioston johon toimituskulua voi käyttää. Toimituskulu voidaan hinnoitella myös painon mukaan.

Missä pidän yllä tuotevaraston tietoja?
Verkkokauppatoimitukseen sisältyy varastonhallinta, joka tukee monivarastokäsittelyä. Voit lisätä tuotteet varastoon aina käytävä-, hylly- ja tasopaikoille. Tuotteiden keräily vähentää tuotteet varastosta, joten varastosaldot pysyvät ajantasaisena. Varaston inventointi onnistuu vaivattomasti iPad + viivakoodilukijan avulla.

Voiko tuotteella olla eri tuotevaihtoehtoja?
Kyllä voi. Tuotteella voi olla eri tuotevaihtoehtoja joille voidaan luoda tuoteominaisuuksia kuten koko, väri tai materiaali. Jokaisella tuotevaihtoehdolla voi olla oma tuotekoodi ja hinta.

Voiko tuotteella ole eri hintoja?
Tuotteelle voidaan asettaa myynti- ja tarjoushinta. Lisäksi verkkokauppaan voidaan luoda hintaryhmiä ja antaa tuotteelle hintaryhmän hinta.

Voiko verkkokaupan sulkea tuotetietojen päivityksen ajaksi?
Verkkokaupassa on peitesivu -toiminto, jonka voi ottaa käyttöön verkkokaupan tuotetietojen päivityksen ajaksi.

Onko uutiskirje toiminnallisuutta?
Verkkokauppaan on mahdollista kytkeä uutiskirjemoduuli, jonka avulla voidaan lähettää asiakkaille tietoa verkkokaupan tuotteista, tarjouksista tai kampanjoista. Lähetetyt uutiskirjeet voidaan julkaista myös verkkokaupan sivulla joko kaikille käyttäjille tai vain kirjautuneille käyttäjille.

Kenelle verkkokauppajärjestelmä soveltuu?
NettiTiedon verkkokauppajärjestelmä palvelee niin suppean tuotevalikoiman yritystä kuin tuhansien tuotteiden myyntiä. Järjestelmää voidaan laajentaa erillisillä laajennusmoduuleilla, jotka mahdollistavat liiketoimintojen monimuotoisen kehittämisen tulevaisuudessa verkkokaupan kasvaessa.